Atlas Fallen یک بازی اکشن هیجان انگیز است که توسط Deck13 Interactive ساخته شده و توسط Focus Entertainment منتشر شده است.با این بازی شما وارد سرزمینی بی انتها خواهید شد که مملو از خطرات باستانی، اسرار و بقایای گذشته است. با سلاحهای جذاب، در نبردهای هیجانانگیز و با قدرت فوقالعاده شرکت می کنید.این بازی همه چیزهایی را که از زمان معرفی آن در گیمزکام ۲۰۲۲ تاکنون میدانیم، ارائه می کند. این شامل همه چیز در مورد سلاح های موجود، ارتقای دستکش ها، توانایی ها، مهارت ها، دشمنان و مناطق است. در این مطلب به نقد و بررسی بازی Atlas Fallen می پردازیم.
Atlas Fallen در یک سرزمین بیابانی اتفاق می افتد که توسط خدای تلوس اداره می شود. سلطنت وحشت تلوس از طریق یکی از ماموران خداگونه او، ملکه شیطانی که بر صحرا حکمرانی می کند، تحویل داده می شود. چند سال پیش، یک شورش برای متوقف کردن ملکه شیطانی شکست خورد. اما یک قهرمان (به هر حال این شما هستید) به یک سلاح جادویی کمیاب و قدرتمند به نام Gauntlet برخورد می کند. اکنون که قدرتهای خداگونه همتراز با ملکه شیطانی دارید، این به شما بستگی دارد که شورش دیگری را رهبری کنید.
به عنوان یک RPG اکشن سوم شخص، Atlas Fallen یک بازی سیار معمولی در این ژانر است و کار بسیار کمی برای شکستن قالب انجام می دهد. در واقع هیچ کدام از آن ها را نیز به خوبی انجام نمی دهد.
برای مثال، مبارزه خوب است، اما احساس جذابیت یا ثبات خاصی ندارد. دستکش شما میتواند به یک چکش، یک شلاق یا یک جفت دستکش جنگی تبدیل شود و هر کدام مزایای خاص خود را دارند. چکش کند است اما قدرتمند است. شلاق ضعیف است اما به سرعت Momentum تولید می کند. دستکش های جنگی بسیار سریع هستند اما به نبرد نزدیک نیاز دارند. با این حال، برای کل بازی مزایای توصیف شده هرگز تاثیرگذار و یا حتی سودمند نیستند. به عنوان مثال، یک دشمن خاص وجود دارد که در آن شلاق به سرعت Momentum تولید می کرد، اما همین تاکتیک روی هیچ دشمن دیگر کارساز نیست.
این ها در بازی تنها ۳ سلاحی هستند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. حتی با وجود اینکه تاکید زیادی بر سفارشی کردن Gauntlet شما با سنگ های قدرت جادویی وجود دارد، آن ها بیشتر شبیه یک جایگزین غیر ضروری برای مجموعه سلاح های واقعی هستند. شما باید به آن ها اهمیت دهید زیرا آن ها دستکش را منحصر به شما می کنند.
در نقد و بررسی بازی Atlas Fallen نمی توان از طراحی سطح ایراد گرفت. اندازه محیط ها بسیار بزرگ است، بنابراین تقسیم آن ها به قطعات کوچک تر کاوش را دلپذیرتر می کند. همه سطوح پر از جزئیات نیستند. برخی از بافت ها کمی ضعیف هستند. هرچند داستان سرایی متنی در جریان است که همیشه از آن استقبال می شود. به عنوان مثال، یافتن دسته ای از اسکلت ها در اطراف معبد تلوس مستلزم برخی رفتارهای ناخوشایند از جانب خداوند و نجات دهنده است و تصادفا در اردوگاه های متروک به این نتیجه می رسیم که چگونه بیابان نشینان توسط ملکه شیطانی مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
اگرچه اجراهای صوتی بعدا در بازی بهبود قابل توجهی داشتند. هنگامی که دشمن در شرف حمله است، یک افکت صوتی درخشان و زیبا وجود دارد که شما را با زمان کافی برای توقف آماده می کند.
طرفداران این بازی معتقدند که بازی خوبی است، گیم پلی مشارکتی بی عیب و نقص دارد و مبارزه و پیمایش آن بسیار خوب کار شده است. با این همه در نقد و بررسی بازی Atlas Fallen باید گفت که دارای ایراداتی نیز هست. برخی از کاربران گفته اند که در اوایل بازی، نمی توانستند دو مورد از مراحل فرعی را انجام دهند. یا آنکه ماموریت بعدی، انیمیشن مرگ دشمن را پخش نمی کرد، بنابراین گیمر در میدان مسابقه با دشمنی گیر می کرد و نمی توانست با آن مبارزه کند.
با تمام این ها بازی Atlas Fallen یکی از تجربه های عالی گیمینگ برای گیمرهاست که باید حتما آن را امتحان کنید.